Ugrás a fő tartalomra

9 tipp téli kuckózáshoz

Folytatom az ötletgyűjtést. Mivel a legújabb szépségtrendek szerint nem mondhatom, hogy "menj el szoláriumozni tíz percre", mert mostanra a szolárium lett a fő mumus, a bőr ősellensége, valami egész mást kell találni, hogy pótoljuk a napfényt. A Housetohome listáját kiegészítettem ezzel-azzal azokon a pontokon, ahol nem éreztem egészen magaménak.

1. Kezdd a díszítést a padlótól!
Válassz földszínű szőnyeget, és párosítsd kényelmes füles fotellel és bőrkanapéval. A bőrkanapé kivételével jöhet! Nagyon szeretnék egy-két szép szőnyeget, és úgy gondolom, most lenne itt az ideje nagyon leárazni őket... Tavaly ilyenkor Belgiumban láttam néhány tökéletes darabot, hét-nyolc euróért, de a kézipoggyász határt szabott a vágyaimnak.


2. Kucorodj a kandalló vagy a kályha mellé!
Vegyél fel puha zoknit és ejtőzz egy csésze teával a kezedben. A távfűtés komfortja a modern városi embert nagyon eltávolította ettől a gyönyörűségtől - így, amikor tehetem, vidéken én is fát hordok és figyelem a tüzet. Isteni. A teázásról már írtam, a zokni-arzenálomat pedig engedelmetekkel hamarosan le fogom fényképezni, hogy megmutathassam a kedvenceim.


3. Válassz azonos árnyalatú, különböző mintájú ("mix and match") textileket!
Na, ezt mélyen átérzem. Nálunk minden ablak régi, szép és bűnrosszul szigetel.
Rétegezd az anyagokat, és tartsd távol a huzatot úgy, hogy kibéleled az ablakréseket huzatfogóval, valamint úgy, hogy a függönyt textilrolóval egészíted ki. Többekkel beszélgettem már arról, hogy az az öntapadós izé, amit a szelelő ablakrésekbe lehet tenni, egy ideig bírja csak, bármilyen drágát veszünk is. Valaki tudna segíteni ez ügyben?


4. Kockáztass kockással!
Szerezz kockás tapétadarabot, és dobj fel vele egy lámpaernyőt. Tökéletes például a dolgozószobába. Az én listámon több mint egy éve szerepel a "lámpás bácsi!" tétel. Fel kéne keresnem a közelünkben dolgozó lámpás urat, mert van minimum három jobb sorsra érdemes lámpánk. Ezt úgy kell elképzelni, hogy az egyiknek a textilernyője égett ki, maga a lámpatest viszont porcelán, a másik egy hatalmas vasállvány, aminek valaki megfabrikálta a vezetékét, a harmadik egy jobb napokat látott lámpaernyő stb. - szóval, lesz velük munka.


5. Legyen egy nosztalgikus falszakaszod!
Jó ötlet a kissé extrém mintájú tapéta, mondjuk, egy előszobába. Oda én is elfogadnám, de a lakásban más pontokon inkább romantikus tapétát alkalmaznék. 

6. Béleld ki a környezeted plédekkel!
Ez nem új ötlet, de az igen, és az ügyesek pikk-pakk készen lehetnek vele, hogy az unalmas takarókat rávarrt díszekkel ki is lehet díszíteni. Én kockás vagy skandináv dekoros plédet szeretnék. Fillérekért. Most.


7. Tedd barátságosabbá a fürdőt!
Öö, nem tudom, mennyire tetszik. A vízálló zuhanyfüggöny elé varrj kockás anyagból egy másikat. Inkább a mécsesek - puha kilépőszőnyegek - finom köntösök felé venném az irányt a fürdőben.


8. Tarts rendet a fürdőben stílusos tárolóval!
Ezzel maximálisan egyetértek, és meg is fogom csinálni, pár perc az egész. Tedd egy klassz, mondjuk csíkos zsákba a ritkábban használt tisztálkodószereket, máris rendezettebb lesz az összhatás!


9. Használj meleg színeket!
Alapvető, hogy nagy dolgokon nem változtatunk januárban, mégis tehetünk azért, hogy vizuálisan "ne fázzunk". Nyilván nem úgy, hogy újrafestjük a lakást, hanem, mondjuk, a konyhában tányérokkal, a fürdőben törölközőkkel, a hálóban a megfelelő színű ágyneművel melegíthetjük a látványt (szinesztézia, ah!). Azért drukkoljatok, mert hosszas színkeresés után ma megyek egy doboz festékért, amivel ismét bútort fogok felújítani. és remélem, nem hideg színt választottam.


Segítsetek ti is - eddig is fantasztikus ötleteket adtatok!

(forrás)





Megjegyzések

  1. A januári Ötlettár(?) havi barkácsmagazin bemutat egy módszert. Ablakszigetelés, be kell a tokot vésni, ebbe egy gumiszalagot nyomni, s "belehengerelni". Nálunk ez van, s tényleg jól szigetel. Keresd meg, javasolni tudom.

    VálaszTörlés
  2. Válaszok
    1. Holdgyöngy, köszönöm szépen! Ööö, azt nem állítom, hogy lelki szemeim előtt látom is a szigetelési folyamatot, de mindenképpen lecsekkolom, mert nagyon kéne!

      Törlés
  3. Nem tudom, hogy történt, hogy eddig nem találtam a blogodra, nagyon klassz, gratulálok! itt ülök 3 órája és olvaslak...Mi van az asztallal? Festetted vagy sem?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, Alíz,

      köszönöm! Az asztalról az olvasók kiderítették, hogy elég sokat ér, én pedig megvizsgáltam, hogy a feltehetően dió furnér alatt egy fenyőasztal van. Egy szép, régi fenyőasztal. Na, és akkor elbizonytalanodtam. A férjem pedig kihasználva ezt, meggyőzött, hogy várjak még vele. Úgyhogy várunk...

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Regénybe illő - vidéki házriport

Learning to let go ... (zene bekapcs.) Nagyon régóta várok arra, hogy bemutathassam ezt a házat. Gyerekkoromban egyszer jártam benne (akkoriban lakatlan volt), és máig emlékszem a színes üveggel kirakott padlásablakra. Már akkor, öt-hatévesen arról álmodoztam, hogy hasonló otthonom lesz egyszer. A ház másé lett, a lehető legértőbb kezekbe került, én felnőttem, az álmaim egy részét feladtam, és visszatértem. A visszatérés azért nem ment egykönnyen. A tulajdonosok ugyanis először vonakodtak - nem beengedni , kiváló vendéglátók és nagyszerű emberek, hanem: megjelenni . A házat megjeleníteni. A magazinoknak eddig sikerrel ellenálltak, Kos-természetemmel mégis rávettem őket, hogy a publikum elé tárják az otthonukat. Egy blogon. A látogatás után több hónapig a gépemben pihentek a fotók - féltve őriztem őket, és próbáltam más fórumra ajánlani a képriportot. A körülmények nem engedték, hogy máshol jelenjen meg. Nagyon boldog vagyok, hogy végül a saját blogomon lett a helye. Fr

Teázós

Totálisan összefüggéstelen lesz, amit ma írok; vegyük úgy, hogy az esőt nézve virtuálisan együtt iszunk valamilyen finom teát ( te-ázás, hahaha ), és van nálam tíz noteszlap mindenféle témában. Tegnap elkezdett poszt. 1. Aki szokott a Rossmann-tól rendelni, és szereti a szakácskönyveket, annak szerintem érdemes most élnie azzal az akcióval, amelyikben bio élelmiszerek mellé Stahl Judit-szakácskönyvet adnak ajándékba. Nem tudom, miért van így, mert a stílusa néhol elképesztően modoros, mégis ő tudja azt, amitől kb. önálló olvasmány lesz a receptgyűjtemény, de mint receptgyűjtemény önmagában is vérprofi. Továbbajándékozni szintén jó. 2. Azt hiszem, el kell fogadnom, hogy az érvényesülés és kapcsolatépítés címén végzett tevékenységek 9/10-e nekem nem megy -- és nem is tartom őket ízlésesnek (biztosan azért, mert kompenzálok). Magamat pedig gyakran tartom bénának, amiért nem építek és nem érvényesülök. Ami még rettenetesen irritál, az a  "ki kinek a kije"  nevű társadalmi társ

Lomtalanítás 2020

Megint visszafelé haladok az időben: ez a szuper gyűjtésünk még akkor történt, amikor nem világméretű járványról volt szó. Az egyik utolsó gondtalan esténk volt, mondhatni. A kerületünkben minden évben figyelem az évente egyszer legálisan utcára hordott tárgyakat (bútormániásként nem bírok nem odanézni), de egyrészt nekem is volt egy minimalista fordulatom, és óvatosabb lettem az esztelen halmozással kapcsolatban, másrészt emlékeim szerint az elmúlt pár évben az egyre erősödő tendencia az volt, hogy napokkal előbb megjelentek a lomisok, krétával felrajzolták a felségterületüket, a lomtalanítás napján pedig kiváló érzékkel, hangos perpatvarok közepette lefoglalták a legmenőbb cuccokat, majd azokat tőlük lehetett megvásárolni .    A gyerekeknek gyártottam is elméleteket arról, hogy végtére is társadalmilag - vagy mit tudom én, milyen szempontból - jól van ez így, hadd éljenek meg belőle, ez nekik így is egy _megalázó, durva_, sokat utazós, hosszú, munkás nap, a mi lakásunk p